_

چالش‌‌های نخست برای شروع کسب و کار جدید

بزرگ‌ترین چالش‌های یک کارآفرین چیست؟ کارآفرینان برای پشت سر گذاشتن چالش‌های خود چه اقداماتی انجام می‌دهند؟

اگر شما یک کارآفرین باتجربه هستید، احتمالا این چالش‌ها را پشت سر گذاشته اید. اما اگر شما قصد شروع کاری را داشته باشید، این مقاله می‌تواند شما را در مسیری که پیش رو دارید، راهنمایی کند. امیدواریم مطالعه این مقاله بینش و اعتماد به نفسی که برای شروع کار خود به آن احتیاج دارید را؛ در شما ایجاد کند!

توسعه چشم انداز و ایده اصلی شروع کسب و کار

پرداختن ایده اولیه برای کسب و کار اولین چالش برای هر کارآفرین است. یافتن یک فرصت تجاری و یا پرورش یک ایده برای کسب و کار به هیچ وجه کار آسانی نیست. به عنوان یک کارآفرین شما باید چیزی را ببینید و پیدا کنید که دیگران از دیدن آن غافل شده‌اند. باید درست آن زمانی که همه وجود یک مشکل را احساس کرده‌اند، شما راه حلی یافته و دست به کار شوید.

بعد از آن تازه وظیفه اصلی شما آشکار می‌شود. شما باید راه حل خود را به یک کسب و کار بدل کنید. در این قسمت مراحل این کار را با هم مرور می‌کنیم:

۱

تشخیص مشکل

۲

پیدا کردن فرصت در مشکل موجود

۳

یافتن راه حل

۴

تبدیل فرصت به یک ایده تجاری

۵

انطباق راه حل با طرح تجاری

۴. یافتن نیروی کار مناسب

شاید بسیاری از مدیران یافتن نیروی کار را امری ساده در نظر بگیرند. آن‌ها تصور می‌کنند که اگر ردیف‌های شغلی خود را به درستی معرفی کنند، فرد مورد نظر، خود به خود آن‌ها را پیدا کرده و درخواست مصاحبه می‌کند. اما این کار واقعا پیچیده‌تر از این حرف‌ها است.

صاحبان کسب و کارها خوب می‌دانند که یافتن نیروی کار لایق، سخت کوش و قابل اعتماد کار دشواری است. اکثر کارمندان دوست دارند که کم‌تر کار کنند و دستمزد بیشتری دریافت کنند. یافتن کارمندی که با شور و اشتیاق وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد آسان نیست. از طرف دیگر مشکل بعدی شما ساختن تیم از کارمندان مجموعه است. شاید پس از تلاش بسیار بتوانید کارمندان خوبی برای مجموعه خود پیدا کنید، اما آیا آن‌ها روحیه تیمی دارند و می‌توانند با سازگاری در کنار هم مشغول به کار شوند؟ ساختن یک تیم خوب حتی از یافتن کارمندان شایسته‌ هم مهم‌تر است. کارمندان نماینده کسب و کار شما هستند. رفتار آن‌ها معرف برند شما است. اگر کارمندان شما در برابر تنها یک مشتری، رفتار نامناسبی از خود نشان بدهند، تصویر بدی از برند شما در ذهن مخاطب ایجاد می‌شود. پس در استخدام نیروی کار مناسب نهایت دقت را به خرج دهید. گام‌های آغازین، مهم‌ترین و سازنده‌ترین قدم‌ها هستند.

۳. یافتن بهترین مکان برای آغاز کسب و کار

آیا یافتن یک مکان برای کسب و کار را می‌توان به عنوان یک چالش توصیف کرد؟ اگر می‌خواهید یک فروشگاه تاسیس کنید، بله!

در غیر این صورت، چندان مطمئن نیستم. در حقیقت همیشه یافتن مکانی که هم از نظر قیمت و هم از نظر ویژگی‌های مورد نیاز شما مناسب باشد کار دشواری است. ابتدا باید در تیم این موضوع را به مذاکره بگذارید. ویژگی‌های مکان مورد نظر خود را تعیین کرده و برای یافتن بهترین نقطه تلاش کنید. در حال حاضر با وجود بحران‌های اقتصادی موجود، بسیاری از ساختمان‌های تجاری خالی مانده‌اند. سعی کنید با صاحبان ملک مذاکره کرده و بر سر قیمت مورد نظر خود توافق کنید.

۲. تامین سرمایه برای کسب و کار

گام بعدی پس از تشکیل تیم، تامین بودجه است. به عنوان کارآفرین و ایده‌پرداز اول، شما تنها کسی هستید که چند و چون هسته ایده خود را می‌شناسید. شما تنها کسی هستید که می‌توانید آینده دلخواه خود را برای این کسب و کار نوپا تصور کنید. سعی کنید سرمایه‌گذاران را درباره ایده تجاری خود متقاعد کنید. باید به آن‌ها اطمینان دهید که قابل اعتماد هستید و ایده‌ای که مطرح می‌کنید و تیمی که تشکیل داده‌اید یک ایده­ی بچگانه نیست. یافتن سرمایه‌گذار چیزی بیشتر از درخواست برای پول است. بسیاری از سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند پول خود را در صنایع و کسب و کارهایی که ریسک مالی کم‌تری دارند هزینه کنند. به این ترتیب آن‌ها در مدت زمان کوتاهی پول خود را با سود حاصل شده، پس می‌گیرند. بهترین ایده‌ها برای شروع یک کسب و کار تازه معمولا به سرانجام نمی‌رسد. به این دلیل که یا کارآفرین آمادگی کامل را ندارد و یا نمی‌تواند سرمایه مورد نیاز خود را تامین کند. به همین خاطر شما باید چشم اندازه تجاری خود را به روشنی توصیف کنید و ایده خود را بفروشید. وقتی می‌گوییم ایده خود را بفروشید، منظورمان این است که توانایی خود را در برقراری ارتباط موثر بالا ببرید. داستان خوبی برای تعریف کردن داشته باشید، بیزنس پلنی قوی، یک تیم تجاری قدرتمند و یک ارائه بی نقص در جلسه داشته باشید.

۱. تشکیل تیم تجاری

اقدام بعدی که باید انجام دهید تشکیل یک تیم تجاری برای اجرای برنامه‌ها است. منظور ما از ایجاد این تیم، استخدام کارمندان معمولی نیست. در حقیقت شما به یک تیم تجاری که توانایی تشکیل میزگردهای استراتژیک را دارند، نیاز دارید. این تیم باید در کنار شما باشند تا با برگزاری جلسات طوفان فکری به راه حل‌هایی برای رشد ایده تجاری موجود برسید.

تشکیل این تیم نسبت به تامین سرمایه برای شروع کار، از اولویت بالاتری برخوردار است. اگر می‌خواهید موفق شوید، نباید تصور کنید که به تنهایی قادر به انجام هر کاری هستید. در واقع یکی از وظایف این تیم، یافتن راه حل‌هایی برای تامین سرمایه جهت تولید محصول و تمامی اقدامات دیگر در شروع کسب و کار جدید شما است.

به عنوان یک کارآفرین شما نقاط قوت و ضعف خود را دارید. این تیم باید برای تقویت نقاط ضعفی که دارید، به شما یاری برساند. این تیم عنصری حیاتی در ایجاد یک کسب و کار موفق است. بعد از اینکه این تیم را تشکیل دادید، باید بتوانید امید، انگیزه، شور و شوق خود را به آن‌ها منتقل کنید. اگر توانستید ایده خود را به این تیم بفروشید، حتما می‌توانید آن را به دیگران نیز بفروشید.

باید کاری کنید که تیم شما آینده این کسب و کار را به همان روشنی که شما تصور می‌کنید، ببینند. شما باید به احتمالات ایمان بیاورید و برای تبدیل آن‌ها به واقعیت شور و شوق داشته باشید. اگر این تیم در باور آینده کسب و کار با شما همراهی نکنند، نباید در مجموعه شما حضور داشته باشند.

کسب و کار موفق والد چالش‌های دائمی

اگر توانستید اولین گام‌ها را با موفقیت بردارید، باید بدانید که شما در ایجاد یک کسب و کاری که پتانسیل خوبی برای رشد دارد، درست عمل کرده‌اید. مدیر هر کسب و کار موفقی هر روز چالش‌های جدیدی را در مسیر خود پیدا می‌کند و برای حل آن‌ها اقدامات بزرگ‌تری انجام می‌دهد. روزی که در کسب و کار خود چالشی احساس نکردید، احساس خطر کنید. هیچگاه در کسب و کار خود در حالت سکون و ایستا نباشید. حتی پسرفت کردن انگیزه رشد به شما می‌دهد، اما در سکون چیزی جز عادت نیست. اجازه ندهید که میل به پیش رفتن در شما و روحیه مجموعه‌تان از بین برود. هر روز فرصتی جدید برای شروعی تازه است. کسب و کار خود را هر روز جلوتر ببرید!