تفاوت عزت نفس و اعتماد به نفس| روش تفویت عزت نفس و اعتماد به نفس

تقویت عزت نفس و اعتماد به نفس

عزت نفس و اعتماد به نفس، دو عبارت که معانی دقیق و یکسانی با یکدیگر ندارند و آشنایی و آگاهی از تفاوت میان هر یک به ما کمک می‌کند تا به درک درستی از خودشناسی به خود برسیم. این دو کلمه تا حدودی نسبت به یکدیگر بی‌ربط نیستند؛ اما می‌توان گفت که دقیقا معنای یکسانی نیز ندارند. همین مسئله سبب شده تا آگاهی از فرق و تفاوت میان عزت نفس و اعتماد به نفس برای توسعه هر یک لازم و ضروری باشد. در همین راستا، در این مطالب به روش تقویت عزت نفس و اعتماد به نفس پرداخته‌ایم. در این مقاله نکات ضروری و بسیار مهم جهت تقویت عزت نفس و اعتماد به نفس به شما ارائه می‌گردد، با ما همراه باشید.

تفاوت عزت نفس و اعتماد به نفس

برای شناخت تفاوت عزت نفس و اعتماد به نفس با یکدیگر، باید به درک درستی از هر یک برسیم. بر همین اساس در زیر معنی هر یک را به صورت خلاصه برای شما شرح داده‌ایم.

اعتماد به نفس چیست؟

اعتماد به نفس به ایمانی گفته می‌شود که به توانایی‌ها یا جنبه‌های مختلف زندگی خود داریم. به این مثال توجه کنید، ممکن است به مهارت‌های خود در جایگاه یک سخنران یا به زندگی کاری خود اطمینان و باور بسیار زیادی داشته باشید. خوب است بدانید که اعتماد به جنبه و ابعاد خاص زندگی خود نیز باعث شده که تمایل بیشتری به رویا رویی با چالش‌های مختلفی در زمینه‌های متفاوت پیدا کنیم. در عین حال اعتماد به نفس موجب شده تا انگیزه و تمایل بیشتری برای بر عهده گرفتن مسئولیت‌های بیشتری در آن زمینه‌ها داشته باشیم.

عزت نفس چیست؟

عزت نفس در واقع نظر و احساسی می‌باشد که نسبت به خودمان داریم، به عبارت دیگر برخورداری از عزت نفس این است که خودمان را عضوی ارزشمند از جامعه دانیم و یا خودمان را به گونه‌ای که هستیم به راحتی بپذیریم. اساسا احترام به خود و یا دیگران به ارزش فرد ارتباط دارد. بنابراین اگر برای خود ارزش زیاد و بالایی قائل باشیم، از سوی دیگر اگر با خود می‌اندیشیم که ارزش زیادی داریم پس عزت نفس بالایی داریم. از سوی دیگر، اگر با خود می‌اندیشیم گه ارزش زیادی به عنوان یک شخص نداریم، در نتیجه عزت نفس بسیار پایینی خواهیم داشت.

 تقویت عزت نفس و اعتماد به نفستفاوت عزت نفس و اعتماد به نفس در چیست؟

 در واقع تفاوت اصلی میان عزت نفس و اعتماد به نفس در این است که عزت نفس به خود فرد و اعتماد به نفس به توانایی‌های فردی ما مرطوب می‌شود. به طور معمول افراد مشهور را می‌بینیم که با مسائل مربوط به عزت نفس خود درگیر هستند. این موضوع نشان می‌دهد که صرف نظر ار اینکه چقدر در کار خود خوب هستیم، اگر خودمان را به طور کامل نپذیریم، همچنان عزت نفس پایین و اندکی خواهیم داشت. البته به یاد داشته باشید این موضوع اصلا اشکالی ندارد که بخواهیم در یک حوزه بیش از پیش بهتر باشیم، به عبارتی تلاش برای دستیابی به هر هدف همیشه قابل تحسین می‌باشد.

راه تقویت عزت نفس و اعتماد به نفس

 حال که با تعریف عزت نفس و اعتماد به نفس آشنا شدید، زمان آن رسیده که راه تقویت عزت نفس و اعتماد به نفس را نیز بشناسید تا بتوانید هر یک را به خوبی تقویت کنید.

  • استفاده از جملات تاکیدی دارای انرژی مثبت
  • تلاش برای پذیرش خود
  • حفظ سبک زندگی سالم
  • دنبال کردن اهداف و قول‌ها
  • پیگیری پیشرفت

موارد بالا راه‌های تقویت عزت نفس و اعتماد به نفس هستند که استفاده مداوم از هریک می‌تواند سبب تقویت عزت نفس و اعتماد به نفس در دراز مدت در شما شود.

Strengthen self-esteem and self-confidenceجمع بندی

مسائل مربوط به نبود اعتماد به نفس و عزت نفس در فرد مشکلی است که در تمامی انسان‌ها وجود دارد و در هر مقطعی از زندگی افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کند. با این وجود، روش‌های تقویت عزت نفس و اعتماد به نفس به درمان و بالا بردن کمبود هر یک به فرد کمک بسیار زیادی می‌کند. البته در نظر داشته باشید که آگاهی از تفاوت میان عزت نفس و اعتماد به نفس در شناخت هر یک و استفاده از بهترین راه‌حل برای تقویت هر یک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید