مزایا و معایب صمیمی شدن با همکار که از آن بی‌خبرید!

صمیمی شدن با همکار

صمیمی شدن با همکار


داشتن روابط مستحکم و صمیمی شدن با همکار در محیط کاری می‌تواند روشی بسیار موثر برای افزایش رضایت شغلی در فرد باشد. این در حالی است که برخی از کارکنان حرفه‌ای برای روابط کاری خود، مرزهای مشخصی دارند و از صمیمی شدن با همکاران خود در محیط کسب و کار اجتناب می‌کنند تا بتوانند به خوبی تعادل سالم بین کار و زندگی شخص خود را حفظ نمایند. در این مقاله سعی داریم با شما در مورد اهمیت وجود روابط کاری سالم در محیط کار و مزایا و معایب دوستی با همکاران به طور تخصصی صحبت کنیم، پس در این مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت برقرای ارتباط با همکاران

برای داشتن یک تیم موفق، برقراری روابط سالم میان همکاران کمک بسیار زیادی در این راستا به کسب و کار خواهد کرد. روابط کاری سالم میان همکاران در حقیقت زیربنای محکمی از اعتماد به نفس را برای دستیابی به اهداف سازمان و شکل دهی بهتر تیم فراهم می‌سازد. برقراری یک روابط مستحکم با همکاران خویش و جلب اعتماد آن‌ها به افزایش میزان بهره‌وری فردی کمک بسزایی می‌کند.
اگر شما در داشتن رابطه با همکاران خود فردی محتاط هستید، خوب است بدانید که زمانی که رابطه سالم و درست با همکاران خود داشته باشید در پی آن مزایای بسیار زیادی در محیط کاری برای شما به ارمغان می‌آید.

مزایای دوستی با همکار

زمانی که رابطه دوستانه با همکاران در محیط کاری صورت می‌گیرد، از جنبه‌های مختلفی نظیر رضایت شغلی و تعامل با محیط کاری در فرد افزایش پیدا می‌کند. موارد زیر برخی از مزایای صمیمی شدن با همکار در محیط کاری می‌باشد.

  •  افزایش اعتماد در میان همکاران
  • بالا بردن بهره‌وری و تعاملات
  • همکاری بیشتر و ارتباط موثرتر
  • کاهش استرس و اضطراب ناشی از کار
  • ارائه کار باکیفیت در محیط کاری
  •  رضایت شغلی
  • حمایت دو طرفه

داشتن یک رابطه دوستانه میان کارکنان یک سازمان حس مسئولیت پذیری بیشتری د فرد ایجاد می‌کند، در نتیجه میزان خطای کارکنان کاهش و میزان بازدهی آن‌ها افزایش می‌یابد و این در حالی است که کارکنان آن مجموعه بیش از پیش تمام توانایی خود را برای انجام امور به کار می‌گیرند. افرادی که رابطه دوستانه با همکار خود دارند در مواقع ضروری و نیاز با ارائه کمک می‌توانند از استرس خود به راحتی بکاهند.

صمیمی شدن با همکار

معایب دوستی با همکار

در برخی از شرایط ممکن است بعضی از عوامل مانند محیط کار، دلایل شخصی و … هنگام برقراری ارتباط دوستانه به آن‌ها آسیب وارد کند و تجربیات تلخ و بدی برای آن‌ها به ارمغان آورد. برخی از معایب صمیمی شدن با همکار به شرح زیر می‌باشد.

  • ایجاد حس رقابت
  • به وجود آمدن حواس پرتی ناشی از تعاریف روزمره
  • در برخی از شرایط از بین رفتن حریم شخصی
  • از بین رفتن تعادل میان زندگی و کار
  • کاهش بازخوردهای سازنده

معمولا همکارانی که رابطه صمیمی و دوستانه‌ای با یکدیگر دارند، به یکدیگر بسیار نزدیک بوده و این ممکن است که یکدیگر را در شبکه‌های اجتماعی ختلف دنبال کنند. این کار سبب شده تا دو طرف بیشتر از جزئیات زندگی خصوصی یکدیگر مطلع بشوند، در نتیجه افراد هنگام برقراری ارتباط باید این مسئله را نیز در نظر بگیرند که حفظ حریم خصوصی در محیط کاری تا چه حد برای آن‌ها اهمیت دارد.

صمیمی شدن با همکار

در انتها

ارتباط و صمیم شدن با همکار خود از مزیت‌هایی مانند تقویت عزیت نفس، اعتماد به نفس و کاهش استرس در هر دو طرف کمک بسیار فراوانی می‌کند. این در حالی است که در برخی از مواقع در محل کار مشکلاتی را برای هر دو طرف به ارمغان می‌آورد که همین امر سبب شده تا برخی از افراد تمایلی برای دوستی با همکاران خود نداشته باشند. در این مطلب سعی کردیم شما را با مزایا و معایب صمیمی شدن با همکار خود در محیط کار آشنا کنیم، امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید