نرم افزار CRM چیست


اگر مدیر یک کسب و کار باشید برای شما اتفاق افتاده که در برخی از موارد نتوانید به درستی با مشتریان خود ارتباط مطلوب و دلخواه خود داشته باشید و به دنبال برترین و کارآمدترین نرم افزار برای ارتباط با مشتریان خود باشید. استفاده از نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری مزایای بسیار زیاد و بی‌شماری برای سازمان‌های گوناگون فراهم می‌سازد. مهم‌ترین دارایی‌های یک کسب و کار مشتریان و متقاضیان خرید کالا از آن کسب و کار هستند. با استفاده از برترین نرم افزار ارتباط با مشتری حفظ مشتریان فعلی و ترغیب مجدد آن‌ها به خرید که زمینه‌ساز بقای سازمان است را به راحتی فراهم می‌سازد. یکی از این نرم افزارها، نرم افزار CRM است، اگر نمی‌دانید نرم افزار CRM چیست در شناخت این نرم افزار تخصصی ما به شما کمک می‌کنیم.

نرم افزار CRM چیست

Customer Relationship Management Software یا به اختصار CRM نوعی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری می‌باشد. این نرم افزار فوق العاده با ایجاد و حفظ روابط بلند مدت با مشتریان کسب و کار و سازمان شما را در زمینه‌های مختلفی اعم از شناسایی، جذب، حفظ و پرورش مشتریان سودآور و دائمی فراهم می‌سازد. در این نرم افزار با جمع آوری و ذخیره اطلاعات در یک پایگاه یکپارچه به مشتریان در درک اصولی و صحیح به شازمان بیشتر کمک و همکاری را می‌رساند. از چند سال اخیر تا کنون بسیاری از سازمان‌ها برای برطرف کردن مشکلات اساسی کسب و کار خود مانند فرآیندهای ناکارآمد و گزارشات غلط و غیر قابل اعتماد به استفاده از نرم افزارهای مبنی بر هوش مصنوعی مانند سی آر ام روی آورده‌اند.

هدف‌های نرم افزار CRM

همانطور که در چندی پیش به آن اشاره کردیم، نرم افزار CRM استراتژی و ابزارهایی هستند که تمام روابط و تعاملات شرکت با مشتریان را به درست و اصولی مدیریت می‌کند و همچنین به سود دهی بیشتر و بهتر سازمان شما کمک بسیار فراوانی می‌کند. این نرم افزار دارای اهدافی برای کسب و کار می‌باشد که اهداف آن به شرح زیر می‌باشد.

  • پاسخگویی دقیق: در سی آر ام ارتباط میان مشتری و نحوه پاسخگویی به نیازها و همچنین درخواست‌های آن‌ها به بهترین نحو مدیریت و اجرا می‌شود. به همین دلیل این امر باعث موفقیت روز افزون کسب و کار شما خواهد شد.
  • قرار دادن خود به جای مشتری: در سیستم سی آر ام کسب و کار از دید مشتری مورد بررسی قرار گرفته می‌شود و همچنین در برنامه ریزی خود تجربه‌های مشتریان در نظر گرفته می‌شود. زمانی که از نظر مشتری موردی بررسی می‌شود، باعث می‌شود تا نقاط ضعف و فرصت‌ها مورد بررسی قرار گرفته شود. همین امر باعث شده تا مشتری وفادار را برای شما و کسب و کارتان به ارمغان آورد.
  • انتخاب بهترین استراتژی: نرم افزار سی آر ام با جایگذاری خود و بررسی نیاز مشتری می‌تواند بهترین استراتژی را با توجه به نوع کسب و کار به شما ارائه دهد و در بهبود روند کسب و کار و فروش به شما یاری رساند.
  • فراتر از نرم افزار: باید به این نکته توجه داشته باشید که سی آر ام تنها یک نرم افزار نیست، بلکه CRM یک لایه جدید و به روز از استراتژی را در کسب و کار آغاز می‌کند و در نهایت ابزاری برای تسهیل و بهبود استراتژی سازمان خواهد شد.

What is CRM software?

ویژگی‌های نرم افزار CRM چیست

نرم افزار سی آر ام مزایای بسیاری برای کسب و کار دارد که برای بهبود روند یک کسب و کار کمک بسیار زیادی می‌کند. ویژگی‌های این نرم افزار به صورت زیر می‌باشد.

۱. دسته بندی و ثبت اطلاعات مشتری

در نرم افزار حرفه‌ای و کاربردی CRM تمامی اطلاعات مشتریان نظیر مکالمه‌ها، مشخصات کامل فردی و هر آنچه اطلاعاتی که یک کسب و کار از یک مشتری نیاز دارد را دسته بندی و ذخیره می‌کند. از این اطلاعات ذخیره شده از مشتری تمامی افراد تیم سازمان به راحتی می‌توانند استفاده کنند.

۲. بازاریابی و فروش

می‌توان گفت از مهم‌ترین و بااهمیت‌ترین قابلیت در نرم افزار سی آر ام، داشتن اتوماسیون فروش و بازاریابی می‌باشد. این ویژگی روند فروش را از مرحله‌ی یافتن بهترین مشتری تا مرحله‌ی پرداخت هزینه و فاکتور را با بالاترین سرعت و بدون هیچ گونه مشکل برای فروشنده ایجاد می‌نماید.

۳. خدمات پس از فروش

این مرحله که مرتبط به پشتیبانی و ارائه خدمات پس از فروش است شامل مواردی همچون گارانتی، سوالات متداول، پورتال مشتریان و … می‌باشد. این اتوماسون علاوبر تسریع در امور پاسخگویی، می‌تواند رضایت مشتریان را در مقادیر بسیار بالایی پیش از پیش به خود جلب نماید.

۴. مدیریت پروژها

این قابلت نرم افزار به شما این امکان را می‌دهد تا ارجاعات، پیگیری و کاربرد منابع را برای رسیدن به هدف‌های مشخص در یک پروژه و با انتخاب بازه زمانی خاص به راحتی و نحو احسن مدیریت کنید. مدیریت پروژه شامل تعریف، ارجای وظایف، فازبندی پروژه و … می‌باشد.

۵. یاد آوری فعالیت‎‌ها

یکی از معضلات هر کسب و کار در بخش نیروی انسانی، از یاد بردن کارهای بسیار مهم و ضروری می‌باشد. بسیاری از مشتریان به دلیل فراموشی نیروی انسانی فروش و عدم پیگیری درست و به موقع سفارشات از خرید صرف نظر و در برخی شرایط از رقبای آن کسب و کار محصولی را تهیه می‌کنند. نرم افزار CRM با استفاده از ابزارهایی برای یادآوری پروژه خاص، برنامه ریزی، ارجاع و … به شما در نظم دادن درست و رسیدگی اصولی تمامی کارها یاری می‌رساند.

۶. گزارش ساز

یکی از مشکلات موجود در هر کسب و کار برای هر مدیر فرآیند گزارش گیری به روش سنتی می‌باشد. معمولا گزارش گیری در برخی از شرایط بسیار زمان‌بر و غیر قابل اعتماد می‌باشد. بنابراین مدیران برای بررسی وضعیت سازمان نمی‌توانند به گزارش‌های سنتی استناد کنند. در نرم افزار سی آر ام به مدیران واحدهای مختلف کمک می‌کند تا پروسه طراحی و ساخت گزارشات را به وسیله اطلاعات در دسترس به صورت یکپارچه در نرم افزار ایجاد نماید.

نرم افزار CRM چیست

مزایای استفاده از نرم افزار سی آر ام

شاید هنوز قانع نشده‌ای که چرا باید از یک نرم افزار برای انجام فعالیت‌های کسب و کار خود استفاده کنید، پس باید با مزایای این نرم افزار آشنا بشوید تا بهتر این نرم افزار کاربردی را بشناسید. مزایای استافده از این نرم افزرا به شرح زیر است.

  • جمع آوری و سازمان دهی اطلاعات مشتریان و دسترسی آسان به آن
  • افزایش فرصت فروش محصولات برای کسب و کار
  • پیش بینی میزان فروش
  • ایجاد هماهنگی در بازاریابی و فروش یک کسب و کار
  • افزایش سرعت گرد آوری داده‌

موارد بالا از مزایا و ویژگی منحصر به فرد استفاده از این نرم افزار فوق العاده برای کسب و کار می‌باشد که به یکپارچه سازی تمامی اطلاعات و بهبود بروند فروش کسب و کار کمک بسیار زیادی می‌کند.

در آخر

این نرم افزار به راحتی می‌تواند مشتری و فروشنده را برای رسیدن به اهداف دو طرفه‌شان به یکدیگر پیوند دهد. در واقع مجموعه‌ای بی‌نظیر از امور که به صورت سنتی مانند رسیدگی به فروش، پاسخگویی به مشتریان و… که بسیار سخت بوده و به دقت بالا نیاز دارد را به راحتی و با امنتی بسیار بالا انجام می‌دهد. امروزه با ورود این نرم افزار ارتباط با مشتریان بسیار راحت‌تر شده است و روش‌های سنتی در حال منسوخ شدن می‌باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید