هر آنچه که باید در مورد ضریب هوشی نرمال بدانید!

ضریب هوشی نرمال

ضریب هوشی نرمال


بیش از نیمی از افراد تصور می‌کنند که برای موفقیت در زمینه‌های مختلف نیازمند به ضریب هوشی بسیار بالایی دارند. به نظر شما برای موفق شدن در کاری به ضریب هوشی بالاتر از حد نرمال نیازمند هستید؟ باید بدانید که پاسخ این سوال منفی است. در حقیقت شما برای کسب موفقیت به انواع دیگر هوش هیجانی نیاز دارید که آن را در خود تقویت کنید. در این مقاله به شما می‌گوییم که ضریب هوشی نرمال چقدر است؟ و همچنین راه‌های بسیار تاثیر گذار در تقویت ضریب هوشی را به شما معرفی خواهیم کرد، با من فرشید رضازاده در این مقاله بسیار مفید همراه باشید.

میزان ضریب هوشی نرمال در یک فرد عادی

جالب است بدانید که ضریب هوشی در انسان‌های نرمال و عادی ۱۰۰ می‌باشد، از این رو اکثر افراد ضریب هوشی بین ۸۵ تا ۱۱۵ را دارند. در افرادی که ضریب هوشی آن‌ها ۷۰ و یا کم‌تر از ۷۰ می‌باشد، جزی از دسته افراد کم توان ذهنی قرار دارند. افراد دارای ضریب هوشی ۱۲۵ و یا بالاتر از این عدد معمولا نابغه محسوب شده. تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد افراد با ضریب هوشی بالاتر از حد نرمال را یعنی بالای ۱۲۵ مردان هستند.

ضریب هوشی نرمال بر اساس محل زندگی

یکی از عواملی که بر روی ضریب هوشی نرمال افراد تاثیر بسیار زیادی دارد، محل زندگی و کشور آن فرد می‌باشد. همین دلیل برای درک چنین موضوعی باید عناصر مختلفی را که بر روی ضریب هوشی افراد بر اساس محل سکونت آن‌ها تاثیر می‌گذارد، در نظر گرفت.

کشور  رتبه‌بندی میانگین IQ
ژاپن ۵ ۱۰۵
کانادا ۱۳ ۱۰۱
ایران ۶۹ ۸۰
افغانستان ۷۱ ۸۰
سودان ۸۵ ۷۰
آفریقای مرکزی ۹۳ ۶۴

طبق جدول آورده شده میزان تفاوت‌های افراد و میزان میانگین آی کیوی هر فرد در هر کشور و همچنین رتبه هر کشور را می‌توانید مشاهده کنید.

ضریب هوشی نرمالهوش متوسط

همانطور که گفتیم میان ضریب هوشی افراد مختلف در دنیا، تمایزهایی وجود دارد و میانگین ضریب هوشی هر فرد، در طول زمان به سرعت در حال افزایش بود. وجود میانگین سطح هوش یک فرد سبب شده تا توانایی ذهنی او در مقایسه با همسالان خود در گروه سنی مربوطه سنجیده و اندازه گیری شود، به عبارت دیگر مقیاس اندازه گیری آی کیو خوانده می‌شود. بنابراین وجود میانگین امتیاز آی کیو(IQ) کمک می‌کند تا بتوانید تمایز بین سطح استعداد، نبوغ و میانگین ضریب هوشی هر فرد را از یکدیگر به راحتی تشخیص داد.

تست هوش آنلاین بهتر است یا تست هوش بر روی کاغذ؟

در رابطه با این چنین سوالی نمی‌توان به طور قطع و یقین گفت که کدام روش نسبت به دیگری مزیت بیشتری دارد و یا بهتر است. با این حال، چند نکته کلیدی و بسیار مهم وجود دارد که در هنگام تصمیم گیری باید به آن توجه داشته باشید. اولین این که باید بدانید تست‌های آنلاین هوش به راحتی در دسترس قرار دارد و شما در هر زمان و مکانی به راحتی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. همچنین تست‌های آنلاین این مزیت را دارند که به زبان‌های مختلف و بسیار زیادی ترجمه شده‌اند.این در حالی است که تست‌های موجود بر روی کاغذ دقیق‌تر و قابل اعتمادتر می‌باشند و همچنین میزان تقلب در این نوع تست بسیار کم می‌باشد.

ضریب هوشی نرمال

در آخر

به طور معمول ضریب هوشی نرمال برای افراد بزرگسال بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ می‌باشد. تست‌های بسیار زیادی برای تعیین میزان هوش افراد به دو صورت آنلاین و کاغذی وجود دارد. جالب است که بدانید با انجام برخی فعالیت و کارها می‌توانید هوش خود را افزایش دهید و تا حدودی بالا ببرید. بر خلاف تصور عموم، افرادی که ضریب هوشی بسیار بالایی دارند همواره در زندگی در مواجه با مشکلات عملکرد عالی و منحصر به فردی ندارند. در این مطلب ضریب هوشی را بررسی کریدم و میانگین ضریب هوشی در هر کشور را به شما گفتیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید