همه چیز در مورد بازاریابی برونگرا که باید بدانید.

بازاریابی برونگرا

شاید به درستی ندانید که بازاریابی برونگرا چیست و چه تاثیری بر روی کسب و کار شما می‌گذارد. در حقیقت این نوع بازار، همان بازار سنتی می‌باشد. امروزه با افزایش استفاده افراد از شبکه‌های اجتماعی و اینترنت به کارگیری بازاریابی برونگرایی تاثیر چندانی در جذب مشتری و مخاطب نخواهد داشت، این در حالی است که بسیاری از کسب و کارهای موفق و بزرگ سرمایه خود را صرف بازاریابی برونگرایی می‌کنند. در این مطلب قصد داریم توضیح دهیم که بازاریابی برونگرا یا Outbound Marketing چیست و دلایل استفاده از این بازاریابی در کسب و کارمان چیست. در این مقاله با من فرشید رضازاده همراه باشید.

بازاریابی برونگرا(Outbound Marketing) چیست؟

 این نوع بازاریابی تلاش می‌کند تا با انتشار سریع خبر وجود کالا و یا خدمات خاص از طریق انواع مختلف شیوه‌‌های بازاریابی درباره آن محصول یا خدمات خاص آن کسب وکار گفت و گویی شکل دهد. اغلب افراد غیر بازاریاب زمانی که به کلمه بازریابی فکر می‌کنند، تعریفی ساده و کلاسیک به ذهن آن‌ها خطور می‌کند. هنوز هم بیشتر افراد جرفه‌ای در این صنعت به استفاده از روش‌های سنتی مانند تبلیغ در تلویزیون با روزنامه توجه ویژه‌ای نیز دارند. برخلاف رویکردهایی که به مرور زمان آمده‌اند و یا رفته‌اند، بازاریابی یکی از استراتژی‌هایی بوده که امتحان خود ا بارها پس داده است و تا به امروز در این عرصه باقی مانده است.

بازاریابی برونگرا

دلیل استفاده از بازاریابی برونگرا

با توجه به محل تبلیغات، رویکردها می‌توانند مانند تبلیغات تلویزیونی بسیار عمومی، شخص و یا اختصاصی در عین حال غیر شخصی باشند. در تمام رو‌های بازاریابی برونگرا، نمایندگان فروش داخلی مشتریان مشتاق و یا راغب را به خوبی پیگیری می‌کنند. بازاریابی درونگرا بیشتر بر فضای وب مبتنی می‌شود که دسترسی به شرکت از طریق اینترنت را راحتی صورت می‌گیرد. از این رو به جای استفاده از روش تهاجمی برای یافتن مشتریان در فضای بیرونی، آنان را هنگام جست و جو در اینترنت به سازمان جذب می‌کند.

با وجود دیدگاه برخی از شرکت‌ها که بر این باور هستند که بازاریابی درونگرا بسیار کارآمدتر و موثرتر می‌باشد، حقیقت این است که تا زمانی که عموم افراد، شرکتی را به خوبی بشناسند و به آن اعتماد کنند، بازاریابی درونگرا به میزان بسیار کمی برای یک کسب و کار اتفاق می‌افتد. می‌توان بازریابی درونگرا را همانند رشد مداوم یک ارتباط در نظر گرفت؛ اما توجه داشته باشید نمی‌توان بدون انجام معرفی اولیه رابطه‌ای را آغاز نمود.

تاثیر بازاریابی برونگرا بر کدام مشتریان بیشتر است؟

هر چقدر سن مشتریان یک کسب و کار بیشتر باشد، احتمال تاثیر گذاری بازاریابی برونگرا نیز بیشتر خواهد بود، زیرا اغلب مشتریان مسن، به این سبک از بازاریابی عادت دارند و یا با تبلیغات تلویزیونی و رادیویی مشکلی ندارند و حتی ممکن است هنگام تمایل به خرید، تبلیغات روزنامه‌ها و تراکت‌ها نیز بررسی شوند. بازاریابی برونگرا ثابت کرده است که بازاریابی B2B و معامله کالاهای گرانقیمت نیز به طور ویژه‌ای موثر هستند. با این که ممکن است شرکت‌ها درباره سایر کسب و کارها اینترنتی تحقیق کنند؛ اما در نهایت ترجیح می‌دهند که در ملاقات‌های رو در روی خود، روابط شخصی برقرار نمایند.

بازاریابی برونگرادر انتها

در برخی از شرایط ممکن است  که روش بازریابی برونگرا برای یک کسب و کار موفق و یا اثربخش نباشد؛ اما ممکن است بعضی از شرکت‌ها۹۰ درصد بودجه بازاریابی خود را به بازریابی برونگرا اختصاص دهند. روش‌هایی نظیر پیامک‌های تبلیغاتی، تماس‌های تلفنی، تبلیغات تلویزیونی و … در بازاریابی برونگرا کاربرد گسترده و تاثیر گذاری داشته باشد. در این مقاله توضیح دادیم که بازاریابی برونگرا چیست، بر کدام کسب و کارها تاثیر دارد و می‌تواند کدام یک از مشتریان یک کسب و کار را تحت تاثیر خود قرار دهد و بهترین نتیجه ا به عمل آورد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید