پرکاربردترین اصطلاحات بازاریابی که از آن بی‌خبر هستید!

اصطلاحات بازاریابی

خوب است بدانید که در حوزه بازاریابی یا مارکتینگ اصطلاحات خاصی وجود دارد که هر بازریاب باید با آن آشنایی داشته باشد، حتی کارمندانی که در این حوزه مشغول به کار نیستند و فعالیتی ندارند در صورت آشنایی با اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ به طور کلی می‌توانند روند تجزیه و تحلیل فروش و همچنین نحوه دسترسی به مصرف کنندگان را به طور صحیح درک کنند. در این مقاله با من، فرشید رضازاده همراه باشید تا شما را با اصطلاحات بازاریابی آشنا کنم و کاربرد هر یک را به شما بگویم.

اصطلاحات رایج و کاربردی بازاریابی

در حوزه بازاریابی و مارکتینگ شناخت اصطلاحات تخصصی می‌تواند به شما کمک بسیار فراوانی نماید و شما را به یک فرد بسیار حرفه‌ای در بین رقبای خود تبدیل نماید.

آنالیتکس(Analytics)

یکی از اصطلاحات بازاریابی که برای کشف رایج فعلی در صنعت و چگونگی تاثیراتیش استفاده می‌گردد. به طور معمول نمودارها و گراف‌هایی در این زمینه موجود می‌باشند که داده‌های مختلفی را جهت مقایسه‌ی صنعت، محصول، خدمات و در نتیجه اسیر انواع داده‌ها را نشان می‌دهند، در نهایت این داده‌ها به تیم بازاریابی کمک کرده تا بدانند بودجه تبلیغاتی آن‌ها به چه نحوی در سال آینده استفاده کنند.

 استراتژی B2B

این اصطلاح یکی از متداول‌ترین اصطلاحات در بین بازاریابان می‌باشد، که در حقیقا مخفف کسب و کار به کسب و کار می‌باشد. به معنای شرکتی که چیزی را به شرکت دیگری می‌فروشد، به معنای ساده‌تر یعنی شرکت‌هایی که مواد اولیه و مورد نیاز یک شرکت دیگر را تامین می‌کنند در حقیقت از بازاریابی B2B استفاده می‌کنند.

وبلاگ نویسی تجاری (Business Blogging)

از وبلگ نویسی جهت دسترسی آنلاین به گروهی از مخاطبین خاص یک کسب و کار استفاده می‌شود. بازاریابان با استفاده از کلمات کلیدی خاص که ممکن است مصرف کنندگان برای جست و جوی کسب و کار ارائه دهنده‌ی محصول یا خدمات خاص آن را استفاده کنند، ترافیک آنلاین را به وبلاگ کسب و کار خود هدایت می‌کنند تا محصولشان فروش بیشتری داشته باشد.

Marketing terms

پرسونای خریدار (Buyer Persona)

پرسونای خرید، یکی دیگر از اصطلاحات بازاریابی می‌باشد. بازاریابان براساس تحقیقات و داده‌ها، پرسونای خریدار را توسعه می‌دهند. این پرسونا مصرف کنندگان معمولی یا ایده‌آل کسب و کار هستند که از محصولات و یا خدمات آن استفاده می‌کنند. این امر به بازاریابان کمک می‌کند که استراتژی‌هایی را برای رسیدن به بازار هدف توسعه دهند.

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

Customer relationship management یا مدیریت ارتباط با مشتری، از اصطلاحات بازاریابی می‌باشد که به نحوه رسیدگی به مشتریان کنونی شرکت و همچنین مشتریان بالقوه آن اشاره دارد. برنامه‌های نرم افزاری مختلفی برای این موضوع توسعه داده می‌شود که این اطلاعات را ردیابی و پشتیبانی می‌کند. می‌توان در این حیطه به ارسال ایمیل، برنامه ریزی قرار ملاقات و پیگیری هر گونه تعامل با مشتری اشاره کرد.

اینفوگرافیک (Infographic)

اینفوگرافیک یکی از اصطلاحات رایج دیجیتال مارکتینگ می‌باشد که به بخشی از محتوای بصری اختصاص داده می‌شود که برای ساده‌تر شدن درک مفاهیم، طراحی استفاده می‌گردد.

 لید (Lead)

لید در بازاریابی به مشتریان بالقوه یک کسب و کار اشاره دارد. شرکت‌ها معمولا از صفحات لندیگ، دعوت به عمل و سایر ابزارها، برای جذ مشتریان واقعی استفاده می‌کنند.

 سرویس خبرخوان (Newsfeed)

سرویس خبرخوان یا Newsfeed آخرین اخبار یک کسب و کار، پست‌ها و تصاویر و موارد دیگر را در صفحه اصلی وبسایت یا سایر منابع آنلاین نشان می‌دهد. اکثر شبکه‌های اجتماعی از این سرویس استفاده می‌کنند.

Marketing terms

در انتها

در این مقاله دربازه رایج‌ترین اصطلاحات بازاریابی  در زمینه دیجیتال مارکتینگ و همچنین بازاریابی سنتی با شما صحبت کرده‌ایم که برای رشد هر کسب و کار آشنایی با آن‌ها بسیار مهم می‌باشد. آشنایی با هر یک از اصطلاحات بازاریابی به شما کمک می‌کند که در دنیای پر رقابت کسب و کار یک گام از رقبای خود جلوتر باشید، امیدواریم این مقاله توانسته باشد به شما در شناخت اصطلاحات بازاریابی کمک کرده باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید