_

چرا بیزینس کوچ استخدام کنیم؟

بیزینس کوچ می‌تواند در تصمیم‌های مهم تجاری به شما کمک کند. مدیریت یک کسب و کار چالش‌های فراوانی دارد. اینکه شما صاحب کسب و کار خود هستید، به این معنا نیست که باید تمام کارها را به تنهایی انجام دهید.

هر کسب و کاری می‌تواند از وجود یک بیزینس کوچ بهره ببرد. بنا بر گزارش انستیتوی مدیریت استرالیا، ۷۰% اعضای آن بیزینس کوچ استخدام می‌کنند. دقیقا به همان دلیلی که یک ورزشکار در کنار مربی خود پیشرفت می‌کند، کسب و کارها نیز می‌توانند با راهنمایی‌های یک بیزینس کوچ تصمیمات مهم و درستی برای مجموعه بگیرند.

چه فریلنسر باشید، چه یک شرکت بزرگ و یا یک شرکت نوپا، با کمک یک بیزینس کوچ باتجربه می‌توانید مجموعه خود را با سرعت زیادی به رشد برسانید.

_

بیزینس کوچ چگونه در تصمیم گیری به شما کمک می‌کند؟

ساختن یک کسب و کار موفق به دانش، مهارت، تجربه و راهنمایی افراد حاضر در مجموعه و متخصصان خارج از مجموعه احتیاج دارد.

اگر موسس یک استارت آپ هستید، بیزینس کوچ می‌تواند درباره جذب سرمایه‌گذار، تنظیم قوانین و مقررات و استخدام نیرو به شما مشاوره دهد و اگر صاحب یک شرکت بزرگ هستید، بیزینس کوچ می‌تواند در مدیریت انتظارات مشتری، ارتباطات شما با شرکای تجاری‌تان و همچنین مدیریت کارمندان‌تان کمک موثری به شما ارائه کند.

_

در این قسمت ده روشی که بیزینس کوچ برای کمک به شما از آن‌ها استفاده می‌کند را معرفی می‌کنیم :

۱۰. ابراز عقاید بی‌طرفانه

بیزینس کوچ این امتیاز را به شما می‌دهد که یک ناظر بی‌طرف بر اقدامات، استراتژی‌ها و تصمیمات خود داشته باشید. کسی که می‌تواند با بینش و بصیرت خود مسیر را به شما نشان داده و احتمال اشتباه را پایین بیاورد.

۹. کمک به تمرکز روی کاری که در آن عالی هستید

یک بیزینس کوچ خوب به شما کمک می‌کند تا بر روی کارهایی که در آن عالی هستید تمرکز کنید. همچنین به شما خواهد گفت که بهتر است روی کدامیک از کارمندان خود تمرکز کنید تا او بتواند جای نیرویی که به آن احتیاج دارید را برای‌تان پر کند. بسیاری از صاحبان مشاغل وارد کسب و کاری می‌شوند که در آن استعداد دارند و به فعالیت در آن زمینه علاقمند هستند. این علاقه و استعداد باید در تیم شما نیز وجود داشته باشد تا نتیجه خوبی از کارتان بدست آورید.

۸. تشویق و پاسخگویی

شما می‌توانید افراد مجموعه را به خاطر داشتن عملکردی عالی تشویق کنید. در برابر خواسته‌های کارمندان خود انعطاف ‌پذیر باشید و با آن‌ها مدارا کنید. در عوض آن‌ها را به داشتن روابط خوب و روحیه تیمی تشویق کنید و از کل مجموعه بخواهید که در هماهنگی کامل با یکدیگر فعالیت کنند. بر اساس تحقیقات، ثابت شده است که تیم سازی می‌تواند ارتباطات بین فردی را بهبود بخشد. نتیجه این اتفاق بازدهی بالا و افزایش سازگاری کارمندان مجموعه با یکدیگر است. به زبان ساده‌تر، تیم سازی می‌تواند مدیریت را ساده‌تر و تاثیرگذارتر کند.

۷. تشخیص بهترین زمینه‌ها برای سرمایه‌گذاری

با سرمایه‌گذاری روی استراتژی‌های اشتباه بازاریابی و رشد مجموعه، پول و سرمایه خود را به هدر ندهید. هر کسب و کاری مشتری‌های مخصوص به خود را دارد که مسیرهای مختلف و متنوعی نیز برای یافتن این مشتری‌ها وجود دارد.

۶. تربیت تیم و توسعه مهارت‌ها

با سرمایه‌گذاری روی مهارت‌ها و تحصیلات کارمندان‌تان آن‌ها را خوشحال کنید. بیزینس کوچ می‌تواند گزینه‌های قابل دستیابی برای تربیت و آموزش درست را تشخیص دهد. او با کمک دانش و مهارت خود می‌تواند ترتیبی دهد که سرمایه‌گذاری شما در این بخش بهترین نتیجه را به دنبال داشته باشد.

۵. توسعه یا بهبود بیزینس پلن و بازاریابی

بیزینس کوچ می‌تواند به شما کمک کند تا در طوفان‌های فکری خود به ایده‌های جدیدی در بازاریابی و تجارت خود برسید. بیزینس کوچ در گام بعدی می‌تواند این ایده‌های خام را بپرورد و یک پلن حرفه‌ای و فنی برای آینده شما تدوین کند.

۴. کم کردن تنش‌های داخلی

مجموعه شما ممکن است نقطه ضعف‌هایی داشته باشد که از چشم شما پنهان مانده است. چون شما عضوی از مجموعه هستید، گاهی احتیاج دارید یک منتقد از بیرون روی کار شما نظارت کند. شما با استخدام یک بیزینس کوچ حرفه‌ای می‌توانید این نقاط ضعف را شناسایی کرده و در صدد اصلاح آن برآیید و با کمک یک فرد متخصص، تنش‌های داخلی را به حداقل برسانید.

۳. بهبود بخشیدن به روابط سازمانی

مجموعه شما بدون حضور کارمندان، مشتریان و شرکا نمی‌تواند به کار خود ادامه دهد. با بهبود بخشیدن به روابط و همکاری‌ها می‌توانید از رسیدن به با ارزش‌ترین و بزرگ‌ترین اهداف خود مطمئن باشید.

۲. افزایش فروش و سود

بیزینس کوچ به شما کمک می‌کند تا انتظارات حقیقی از وضعیت مالی خود داشته باشید. همچنین یک استراتژی برای شما تدوین می‌کند که مجموعه شما بتواند در مسیر رشد خود گام بردارد.

۱. افزایش بازده

آیا با وجود ساعت‌های کاری طولانی، هنوز هم وظایف کاری مجموعه به تعویق می‌افتد؟ کوچینگ حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا از توانایی‌های پنهان مجموعه در بالا بردن بازده پرده بردارید.

_

ناظر و یاور

بیزینس کوچ کسی است که مانند دوستی عاقل و عادل مجموعه شما را زیر نظر گرفته و مسیرهای پیش رو را بررسی می‌نماید. بودن یک بیزینس کوچ در مجموعه می‌تواند بقای کسب و کار شما را تا حدود بسیاری تضمین کند. هدف از استخدام این نیرو، تضمینی بر درست رفتن مسیر و انتخاب‌های بهتر است. این فرصت را از مجموعه خود نگیرید و از نهایت ظرفیت خود برای رشد و ترقی استفاده کنید. هر تیم بزرگ و موفق یک ناظر و یاور احتیاج دارد!