بازاریابی دهان به دهان چیست؟ فروش باورنکردنی با بازریابی دهان به دهان

بازریابی دهان به دهان چیست؟

جست و جو و همچنین یافتن روش مطمئن و جدید برای کسب و کار خود و فروش به سود بسیار بالا امری بسیار سخت و گاه پیچیده می‌باشد، عدم شناخت انواع بازریابی و اطلاع از زمان استفاده صحیح از آن در برخی موارد سبب ایجاد مشکلاتی نظیر شکست در عرصه رقابت بازاریابی و عدم اعتماد مشتریان می‌شود. امروزه برنده شدن در عرصه بازاریابی و به دست آوردن سود بالا ملزم به داشتن بهترین استراتژی و خلاقیت می‌باشد، حوزه‌ای قدرتمند وجود دارد که توسط مشاغل تجارت الکترونیک نادیده گرفته می‌شود. این حوزه قدرتمند بازرایابی دهان به دهان نام دارد، اگر برای شما سوال است که بازاریابی دهان به دهان چیست؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

بازریابی دهان به دهان چیست؟

در پاسخ به سوال برخی از افراد در خصوص بازاریابی دهان به دهان چیست؟ باید گفت بازاریابی دهان به دهان یا Womm، به طور سنتی و شیوه قدیمی بر اساس توصیه و اعتماد یک فرد به برند و کسب و کار دیگر به فرد دیگر معرفی می‌شود. در بازاریابی دهان به دهان مدرن نیز تلاش‌های هدفمندی رخ می‌دهد و کاربران نیز دیدگاه و رضایت خود را از یک کسب و کار را به اشتراک می‌گذارند. ایجاد کمپین در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند هدف صریح را ترویج دهد و در شبکه‌های اجتماعی نیز یک تجارت آنلاین نیز رخ دهد.

استراتژی بازاریابی دهان به دهان در سال ۲۰۲۲ چیست؟

در چند سال گذشته از شبکه‌های اجتماعی،دهان به دهان برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات ارزشمند و مفید استفاده می‌شد، این دلایل باعث شده با پیشرفت و مدرن شدن دنیای ارتباطات هنوز هم بازریابی Womm یا همان بازاریابی دهان به دهان یکی از قدیمی‌ترین و همچنین موثرترین وسیله جهت بازاریابی برخی از کسب و کارها باشد به نکات زیر به طور ویژه‌ای توجه کنید.

  • حدود ۷۰ درصد از افراد تبلیغات را باور نمی‌کنند؛ اما ۹۱ درصد به توصیه دوستان خود در خصوص اطمینان به برندها اعتقاد دارند و بازدهی بسیار بالایی از این راه وجود دارد و همچنین احتمال خرید افراد به معرفی آشنایان و دوستانشان ۴ برابر بیشتر است.
  • بازریابی دهان به دهان دو برابر بیشتر نسبت به تبلیغات دیگر برای کسب و کار فروش ایجاد می‌کند.
  • استفاده از بازاریابی Wom به لطف وجود اینترنت برای رونق کسب و کار و جلب اعتماد افراد تاثیر گذار است.

وجود و استفاده از روش بازریابی دهان به دهان به شدت برای رونق کسب و کار و معرفی برند خود به بقیه افراد مناسب می‌باشد و می‌تواند سبب بهبود کسب و کار شما شود، امروزه به دلیل استفاده اکثر افراد از شبکه‌های اجتماعی تبلیغات در خصوص برند خود یکی از راه‌های مطمئن و ثمربخش می‌باشد.

دلایل اهیمت بازاریابی دهان به دهان چیست؟

استفاده از تاکنیک‌هایی مانند ایجاد تبلیغ حرفه‌ای در جهت آشناسازی افراد با برند خود سبب برانگیخته شدن هیجان مشتریان شما می‌شود. زمانی که شما یک ویدئوی تبلیغاتی تهیه کنید و در آن به معرفی کسب و کارتان بپردازید سبب اعتماد سازی مشتریان برای برند خود می‌شوید و افراد زیادی را برای خرید محصولات خود جذب می‌کنید با ارائه محصولات باکیفیت خریداران عادی را به مشتریان دائم خود تبدیل کنید.ایجاد یک استراتژی قوی مانند چرخش شغلی مناسب برای افراد مجموعه و یا نیچ مارکتینگ در قلب کسب و کار خود پایه و اساس کسب و کار مطمئن را راه اندازی کرده‌اید.

بازاریابی دهان به دهان چیست؟مزایای بازاریابی دهان به دهان چیست؟

دلایل بسیاری وجود دارد که به ترقیب شما از استفاده بازریابی دهان به دهان می‌پردازد، این دلایل که مزایای بازاریابی دهان به دهان شناخته می‌شوند، به شرح زیر هستند رعایت هر کدام باعث ایجاد کسب و کاری بهتر برای شما می‌شود.

بالا بردن فروش بدن هزیه تبلیغات

بسیاری از برند‌های مطرح روز دنیا از بازاریابی دهان به دهان به جای پرداخت هزینه‌های بسیار بالا و هنگفت تبلیغات برای افزایش فروش خود و جذب مشتریان بیشتر استفاده می‌کنند. در بازاریابی دهان به دهان هزینه‌های هنگفت جهت تبلیغات برند برای شما برداشته می‌شود و از طریق آن هزینه‌ها می‌توانید به بهبود محصولات خود کمک کنید و محصولاتی با کیفیت بالاتر ایجاد کنید.

یک جامعه از مشتریان نه صرفا فقط تولید کالا

در بازاریابی دهان به دهان بر خلاف بازاریابی‌های دیگر که تمامی تمرکز خود را معطوف به به خرید و فروش کالا و محصول می‌کنند، این امکان برای شما وجود دارد که با جلب رضایت و اعتماد مشتری از نارضایتی مشتری خود جلوگیری کرده و با استفاده از استراتژی دهان به دهان مشتریانی متعهد و مادام العمر برای کسب و کار خود داشته باشید.

۲ عامل حیاتی و مهم بازریابی Wom

۲ عامل حیاتی و بسیار مهم در استراتژِ دهان به دهان وجود دارد، که این عامل سبب بالا بردن کیفیت و کارایی بازاریابی دهان به دهان می‌شود، این ۲ عامل مهم به شرح زیر می‌باشند.

۱. وفاداری به برند

براساس تحقیقات صورت گرفته، هزینه جذب و به دست آوردن مشتری جدید گاها ۴ برابر حفظ مشتری فعلی می‌باشد، جذب مشتریان جدید برای کسب و کار خود بسیار هزینه بر می‌باشد، به همین دلیل اغلب افراد که در بازاریابی موفق هستند توصیه می‌کنند تمام تمرکز خود را بر روی مشتری دائم و فعلی خود بگذارید و بهترین خدمات را به آن‌ها ارائه دهید.

۲. اعتماد به برند

بیشتر افراد به تبلیغات اعتمادی ندارند و طبق تجربه خانواده، آشنایان و دوستان خود خرید می‌کنند، به عبارت دیگر مردم به خانواده و آشنایان خود بیشتر از تبلیغات اعتماد دارند. در بازاریابی دهان به دهان برند شما در قابل اعتمادترین حالت ممکن به مردم توصیه می‌شود، این گام در جهت اعتماد سازی مشتریان خود بسیار تاثیر گذار و مهم می‌باشد و کمک بسیار زیادی به کسب و کار شما می‌کند.

انواع بازاریابی دهان به دهان

شناخت دقیق و بررسی تمامی ابعاد بازریابی دهان به دهان چندان کار راحتی نیست، زمانی که افراد قصد داشتند به طور جدی از بازریابی دهان به دهان در کسب و کار خود استفاده کنند، مفاهیم و مدل‌های دیگری را از دون آن کشف کردند. تا به امروز ۳ مدل از بازریابی دهان به دهان قابل ارائه می‌باشد که شامل موارد زیر است.

مدل شبکه همسازی

مدل شبکه سازی همسان یا مدل بذرپاشی تک تک نوع دیگر بازاریابی دهان به دهان می‌باشد، این نوع بازریابی بیشتر از طریق بلاگ و جامعه مجازی برای تبادل نظر مشتریان یک کسب و کار صورت می‌گیرد. به طور کلی بازاریابی مدل شبکه همسازی بیشتر حول محور شبکه‌های مجازی مانور دارد و افراد را از این طریق جذب برند می‌کند.

مدل ارگانیک درون مصرفی

ساده‌ترین مدل بازاریابی دهان به دهان مدل ارگانیک درون مصرفی می‌باشد، در این نوع بازاریابی سازمان‌ها هیچ گونه ورودی مستقیمی از طریق نظراتی که درباره محصولاتشان گفته می‌شود ندارند و فقط مشتری یا مصرف کننده‌ای که قبلا از محصولات آن سازمان استفاده کرده نظر خود را با دیگر مشتریان به اشتراک می‌گذارد و تجربه خود را از کیفیت و کارایی محصول بیان می‌کند.

مدل بازاریابی خطی

با توجه به اهمیت مصرف کنندگان تاثیر گذار بازرایابی خطی ایجاد شد. در بازاریابی خطی مصرف کنندگان تاثیر گذار با دیگر مشتریان درباره تجریه خرید محصول خود و استفاده از آن گفت و گو می‌کنند و نظر خود را با آنان به اشتراک می‌گذارند. مدل بازاریابی خطی بسیار تاثیر گذارتر و بهتر از نوع دیگر می‌باشد و در جذب بیشتر مشتریان به شما کمک می‌کند.

نداشتن استراتژی صحیح و همچنین عدم استفاده از انواع بازاریابی و چرخش‌های شغلی مناسب برای کسب و کار خود امکان رشد و پیشرفت را برای برند شما می‌گیرد و از پیشرفت و موفقیت برند شما جلوگیری می‌کند، بازخورد‌های افراد را از محصول خود بررسی کنید و سعی در بهبود نقض‌های محصول خود کنید. با بالا بردن هوش مالی و همچنین خلاقیت در خود بهترین کسب و کار را با بالاترین سود برای خود ایجاد کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید