خط زمانی یا تایم لاین پروژه چیست

تایم لاین پروژه

استفاده از تایم لاین پروژه یا خط زمانی، در مدیریت هر پروژه کلید موفقیت آن پروژه محسوب می‌شود، که خط زمانی جامع با تشریح واضح آن چه باید به بهترین نحو انجام شود، و زمان انجام آن به نگه داشتن همه‌ی افراد تیم در انجام وظایف خود کمک می‌کند. صرف نظر از نوع پروژه یا نقش شما در آن پروژه تایم لاین آن پروژه به موفقیت آن پروژه کمک بسیار زیادی می‌کند. در این مقاله سعی کرده‌ایم تا تایم لاین پروژه را به درستی تعریف کنیم و درباره مزایا و چگونگی استفاده از آن صحبت کنیم، پس در این مقاله با من فرشید رضازاده همراه باشید.

تایم لاین پروژه چیست؟

خط زمانی یا تایم لاین از یک پروژه نمایشی بصری از روند کار یک پروژه می‌باشد. تایم لاین شامل وظایف، وابستگی، مدت زمان و مهلت تعیین شده برای هر پروژه است. تایم لاین  برای مدیریت و عصر بخشی در هر پروژه بسیار مهم و ضروری می‌باشد، زیرا به وضوح تمامی کارهایی که باید انجام شوند و زمان انجام هر یک در راستای موفقیت هر پروژه مشخص می‌شود. تایم لاین پروژه ابزار بسیار مهم برای مدیران هر پروژه و همه‌ی افراد آن پروژه می‌باشد. زیرا تمام وظایف پروژه را به درستی و به خوبی نمایش می‌دهد. می‌توانید از تایم لاین استفاده کنید تا در یک نگاه ساده ببینید که چه چیزی تکمیل شده است.

در برخی از شرایط تایم لاین یک پروژه می‌تواند بسیار دقیق و ساده باشد. آن چه در تایم لاین است نحوه نمایش آن از نظر بصری می‌تواند اندازه‌ی انواع پروژه‌ها و روش‌های اتمام پروژه متنوع باشد.

مزایا استفاده از تایم لاین برای کسب و کار

شاید با خود فکر کنید که استفاده از تایم لاین در یک پروژه مزایای زیادی ندارد؛ اما این طور نیست تایم لاین از مزایای بسیار زیادی از جمله مزایای زیر در هر پروژه برخوردار است.

  • شناسایی صحیح و اصولی زمان و هزینه
  • دارا بودن ارتباط شفاف برای همه
  • تقویت و افزایش کار تیمی
  • تعیین هدف قابل مشاهده
  • تجزیه و تحلیل هر پروژه به صورت تخصصی

موارد فوق مزایای استفاده از تایم لاین در یک کسب و کار می‌باشد که به بهبود عملکرد همه‌ی افراد و مشخص کردن وظایف هر یک کمک بسیار زیادی می‌کند.

تایم لاین پروژهمحدوده تایم لاین در یک کسب و کار

الگو و نرم افزارهای متعددی برای کمک به شما در جهت بهبود کسب و کار در دسترس می‌باشد. با استفاده و بهره گیری از مراحل زیر می‌توانید خودتان به راحتی تنظیم تایم لاین را برای کسب و کارتان آغاز کنید.

  1. تعیین کردن محدوده پروژه
  2. ایجاد کردن یک ساختار شکست در هر پروژه
  3. تهیه یک چک لیست از کارهای روزانه و برنامه ریزی موثر
  4. پیدا کردن روابط بین فعالیت‌های مرتبط
  5. محاسبه دقیق هر فعالیت
  6. منبع را ارزیابی و اختصاص دهید
  7. مایلستون‌های پروژه را ایجاد کنید
  8. قالب زمان پروژه خود را انتخاب کنید

استفاده درست و اصولی از موارد بالا برای شروع تایم لاین به شما کمک بسیار زیادی می‌کند، که بتوانید پروژه خود را به درستی مدیریت کنید و در نهایت نتیجه دلخواه و رضایت بخش خود را کسب نمایید.

تایم لاین پروژه

جمع بندی

با مشخص کردن در نهایت انجام تایم لاین یک پروژه، فعالیت‌های پروژه، زمان انجام و توالی آن به راحتی و به درستی مشخص خواهد شد. در این مقاله در مورد تایم لاین یک پروژه توضیح داده‌ایم و سعی کریدم تمام مزایا و روش استفاده از آن را به طور کامل برای شما توضیح دهیم. شما با بهره گیری و انجام مراحل تنظیم تایم لاین می‌توانید برای کسب و کار خود به درستی تایم لاینی تعریف و در نهایت ایجاد کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید