نکات طلایی برای مخالفت با مدیر خود

مخالفت با مدیر خود

ممکن است در برخی از شرایط همه‌ی ما، از شدت خشم زیاد به مرز انفجار برسیم و از جملاتی در حرف خود استفاده کنیم که چندادن اعتقادی به آنها ندراریم. زمانی که این حرف‌ها را به رئیس و یا مافوق خود می‌زنید وضعیت فرق خواهد کرد و حتی در برخی از شرایط ممکن است بابت جملاتی که به زبان آورده‌اید احساس شرمندگی کنید. هر از گاهی در موقعیتی قرار می‌گیرید که ممکن است آستانه تحمل شما به شدت پایین آید و سبب ایجاد خشم و ناراحتی شما شود حتی زمانی که قصد مخالفت با مدیر خود را دارید بهتر است به درستی و به درستی مخالفت خود را بیان کنید. در این مقاله با من، فرشید رضازاده همراه باشید تا بهترین روش جهت مخالفت با مدیر خود را به شما معرفی کنم.

نکات طلایی برای مخالفت با مدیر خود

زمانی که قصد دارید با مدیر خود مخالفت کنید باید از نکاتی با خبر باشید که سبب ایجاد سوتفاهمی نشود و بتواند به درستی دیدگاه و مخالفت خود را بیان کنید، نکات زیر در هنگام مخالفت با مدیر خود تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد.

مخالفت با مدیر خودخصوصی نگه داشتن آن

برنامه ریزی و زمان بندی می‌تواند از قبل شورع گیرد، نیازی نیست به رئیس و سا مافوق خود اطلاع دهید که برای انتقاد از عملکرد او خواستار حضور در یک جلسه با او هستید، فقط در اولین فرصت جلسه‌ای را درخواست کنید و در نهایت ترتیب دهید. اگر مافوق شما و یا رئیستان درباره علت تشکیل جلسه از شما سوال پرسید، بگوید ترجیح می‌دهید که درباره این موضوع خصوصی صحبت کنید. تعداد بسیار کمی از مدیران هستند در جهان که به خواسته شما احترام نگذارند و به آن اهمیتی ندهند.

پایبندی به حقایق

از قضاوت‌های بی اساس و بسیار سطحی در مورد مافوق و یا رئیس خود بپرهیزید به یاد داشته باشید شما با قضاوت کردن آن‌ها به جایی نخواهید رسید، در عوض برای ادعای خود دلیل و شاهد داشته باشید. داشتن یک جلسه صبح برای شما سخت است؟ آیا به زمان استراحت بیشتر و یا مانیتور بزرگتری نیاز داری؟ برای اثبات این امر آمار مربوط به میزان بهره‌وری خود را نشان دهید.

وقت شناسی در انتقاد از مدیر بسیار مهم

در زمانی که کارهای عقب افتاده بسیار زیادی دارید آن روز موقعیت خوبی برای صحبت و انتقاد از رئیس خود نخواهد بود. در اکثر سازمان‌ها و ادارات اولین روز هفته شلوغ‌ترین ساعات را دارد. در حالی که در رستوران‌ها و خرده فروشی‌ها این وضعیت کاملا برعکس بوده.

شوخ طبعی در هنگام انتقاد

یکی از راه‌ها برای کم کردن تلخی‌های گفته‌هایمان تزریق شوخ طبعی به صحبت‌هایمان است. در صورتی که از قبل رابطه بسیار خوبی با رئیستان داشته باشید، شوخ طبیعی در گفتار می‌تواند تاثیر بسیار خوبی داشته باشد. لحن و نوع بیان خود را به یاد بسپارید، فضای برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها کمی رسمی می‌باشد. مهم نیست چقدر مسائل به وجود آمده جدی باشد، حداقل با توجه به شرایط شوخی مناسب وجود دارد.

مخالفت با مدیر خودرعایت آداب معاشرت

در هنگام انتقاد و صحبت با مدیر خود از به کار بردن سخنان ناپسند خودداری کنید. ایرادی ندارد اگر به رئیس خود بگویید که سخت گیری بیش از حد او سبب آزار و اذیت شما می‌شود، اما این که از الفاظ نامناسب برای صحبت با او استفاده کنید ایده‌ جالبی نیست. در دنیای کسب و کار استفاده از کلمات و عبارات نامناسب در مواجه با رئیس خودف افراد را بیش‌تر بر روی واکنش شما متمرکز می‌سازد.

در انتها

زمانی که قصد مخالفت با مدیر خود را دارید باید تمامی خواسته‌های خود را با رعایت آداب معاشرت و بررسی موقعیت به او بزنید سعی کنید به جای لجبازی و انتقامن جویی از رئیس خود با او صحبت کنید، در صورتی که پس از صحبت با رئیس خود هیچ گونه تغییری صورت نگرفت آرامش خود را حفظ کنید و از رئیستان در مقابل رئیسش صحبت کنید و ماجرا را برای او شرح دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید